פרויקט ה-52: Animal Man #1

הפתעת אימה משמחת

Animal Man היא חוברת שפעם שימשה כמגרש משחקים של גרנט מוריסון, שעשה בה כל מיני דברים ממש מגניבים. ומאז לא קרה איתה הרבה. ההחלטה להחיות אותה במסגרת האתחול היתה מעט תמוהה, ולא הכרתי גם את הכותב, ג'ף למיר הקנדי.

בתחילת החוברת, סגנון האמנות עצבן אותי. זה נראה לי כמו פסבדו אינדי מעצבן כזה. וכך, קראתי לי ללא התלהבות רבה, כדי לגמור את זה כבר ולעבור לחוברת הבאה. אבל אז קרו כל מיני דברים. לדוגמה, זאת הפכה פתאום למועמדת לגיטימית לחוברת הטובה של השבוע. האמנות של ההתחלה הפכה מובנת, כניגוד למה שקורה בהמשך, כשהחרא פוגע במאוורר, כפי שלא אמורים לכתוב בעברית. מחוברת קצת מתנחמדת כזאת, שנראת כאילו היא רוצה למשוך היפסטרים עם הרטרו-מגניבות שלה, זאת הופכת להיות חוברת אימה אמיתית. אני לא רוצה לומר הרבה מעבר לזה. הייתי רוצה להיות מסוגל לשכנע אתכם לקרוא את זה בלי שתדעו בכלל שזאת אימה – אם כי הכריכה היא רמז די חזק – אבל אני יודע שזה לא ריאלי.

הנה מה שאתם צריכים לדעת: זאת החוברת המפתיעה ביותר של השבוע. אם אני מנתק את היצירה מהיוצרים – דבר שקשה לי לעשות – זאת אולי החוברת עם פונטנציאל הגדול ביותר של השבוע. זאת חוברת מהסוג שבחיים לא הייתי מצפה לראות ב-DCU. זאת חוברת ורטיגו. העובדה שהיא יוצאת במותג הראשי היא סימן מאד מעודד לאתחול הזה. העובדה שהיא כבר בהדפסה שניה (דבר שקרה מאז שקראתי אותה. זאת אחת החוברות הראשונות שקראתי מהצבר של השבוע שעבר) היא סוג של נס, ועוד סימן ממש מעודד לאתחול.

בקיצור: תקנו. תקראו.

4 מחשבות על “פרויקט ה-52: Animal Man #1”

  1. "האמנות של ההתחלה הפכה מובנת, כניגוד למה שקורה בהמשך, כשהחרא פוגע במאוורר, כפי שלא אמורים לכתוב בעברית."
    מה אני מפספס? כלומר, לא בנוגע לשפה העברית, אלא למשמעות של הסגנון האומנותי המעצבן?

  2. בדיוק מה שאני חשבתי על האומנות בזמן שקראתי את האומנות, אף פעם לא אהבתי את האומנות של פורמן אבל באנימל מן זה הפריע לי במיוחד כי הקולוריסט שלו סרב להתשמש בצבעים בסיסיים(מה שהפך את האומנות לעוד יותר מעצבנת לעין) אבל אז הגיע הסיפור המעולה- מה שגרם לי ליישר קו עם הסדרה ולהגיד שהיא ממש אחלה!

    ד"א גף למיר הוא כישרון עולה ביקום די.סי ורטיגו(ובתור כותב/אמן לא ממש הבנתי למה לא נתנו גם לצייר את החוברת) , ממליץ בחום על סדרת הוורטיגו שלו "sweet tooth " ולפני זה הוא עשה טרילוגיית ספרים מצוינת בשם essex county

כתיבת תגובה

