פרויקט ה-52: Frankenstein: Agent of S.H.A.D.E #1

אכזבה, במגוון דרכים

בשבוע שעבר שיבחתי את Animal Man של ג'ף למייר. השבוע אני מגיע לחוברת השניה שלו באתחול, ומוצא את עצמי מאוכזב. לא קראתי שום דבר עם פרנקנשטיין (וכן, מעצבן אותי להשתמש בשם הזה לדמות שהיא בעליל המפלצת *של* פרנקנשטיין), כך שאין לי כל כך בסיס להשוואה, אבל מה שמצאתי כאן מרגיש בעיקר כמו חיקוי של הלבוי. וחיקוי לא מאד מוצלח. יש לנו גיבור קשוח, חבר בצוות של גיבורים מוזרים, שנלחם במפלצות. הצוות הוא גרסה חדשה של ה-Creature Commandos, חוברת מפלצות אחרת של DC.

יש כאן כל מיני דברים שממש ממש ממש רוצים להיות מגניבים. כמו העובדה שהבוס שלו, Father Time, החליף לאחרונה גוף לזה של ילדה קטנה. או שהמפקדה של הארגון שלו נמצאת בבועה ממוזערת שהכניסה אליה היא באמצעות טלפורטציה במתקן שבנה ריי "האטום" פאלמר. אבל זה הרגיש לי הרבה יותר מתאמץ להגניב מאשר מגניב באמת.

סגנון האמנות הוא כזה שאני יודע שיש לו חסידים. אני יודע את זה כי קראתי ביקורות חיוביות על חוברות עם סגנון דומה, וגם על זאת. בעיני הוא מכוער. מכוער ברמת "קשה להתסכל על זה".

בחוברת הזאת, ספציפית, אני רוצה להעיר על עוד משהו. אם מוכרים לי חוברת דיגיטלית, אני מצפה לקבל חוברת דיגיטלית, לא מה שנראה בעליל כמו סריקה. זה בולט בעיקר בכפולות, היכן שהסורקים הפירטיים למדו מזמן לטשטש ולהסתיר את העובדה שהם סרקו שני עמודים, ולא דף אחד. זה משהו שהבחנתי בו גם בחוברות אחרות, אבל זה ממש ממש בלט כאן. הייתי מצפה מ-DC שתספק לקומיקסולוג'י קבצים כדי שתפיק מהם את החוברות הדיגיטליות. כתבתי את זה בהקשרים שונים, וזה נכון גם כאן: חברות מדיה חייבות לראות בפירטים מתחרים, ולספק שירות טוב יותר. במובנים רבים, קומיקסולוג'י עושה את זה. אבל לא בקטע הזה. וכמי שנטש את העולם הפירטי לטובת הרכישה הדיגיטלית, זה מרגיז.

6 מחשבות על “פרויקט ה-52: Frankenstein: Agent of S.H.A.D.E #1”

  1. דידי, הרבה פעמים (בעיקר בסקירות האחרונות) אתה מבקר גם את סגנון האמנות (לחיוב או לשלילה) (אגב, הגדרה מעט בעייתית "אמנות", כאילו שאר העוסקים ביצירת חוברת קומיקס אינם אמנים), אבל שם בסקירה תמונה רק של השער, שאין קשר בינו לבין הסגנון בו מצויירת החוברת עצמה.

    אז האם יש אפשרות לשים גם דף או שניים לדוגמא, כדי שנוכל לדעת על מה בעצם אתה מדבר?

      1. הומ. אוקיי, אני אנסה את הגוגל הזה שאתה מדבר עליו.

        ובלי שום קשר – מה הקטע עם S.H.A.D.E? כאילו, הרפרנס ל-Agent of S.H.I.E.L.D ברור, אבל חשבתי שרפרנסים ופארודיות זה הקטע של ההוצאות הקטנות יותר, שמנסות להתלות באילנות גבוהים.

  2. רגע, לא קראת את Seven Soldiers? דירוג האשראי* שלך בסכנה!

    הגירסה של מוריסון לפרנקנשטיין היתה מגניבה בצורה קצת חסרת בושה, והשוואות להלבוי אכן מתבקשות, אבל את מניולה גם אי-אפשר להאשים במקוריות (רק בביצוע מושלם). מקורית קצת יותר ומוצלחת הרבה פחות היתה הגירסה הביזארית של האחים וואשבסקי לפרנקנשטיין, כמין אוברמענטש אולטרה-אתאיסט שמנהל קרבות אלימים עם הזרוע הצבאית של הכנסיה הקתולית (כולל סיקוונס ארוך שחושף את עברו המפוקפק של יהוה).

    * – Geek Cred, כמובן. אני לא בנק.

    1. קראתי חלק משבעה חיילים, והתעייפתי. יותר מדי חוברות, שהקשרים ביניהם יותר מדי סבוכים. האמת, אני חושב עכשיו שהתחלתי לקרוא את הפרנקנשטיין שלו. אבל הפסקתי.

      המקוריות של מניולה היא באמנות. וגם רוב הכישרון שלו, אם מדברים.

  3. נראה לי די ברור מהחוברת שהיא מיועדת לילדים די צעירים. אם כי, כדי לראות מה בדיוק זה ההי, אני אצטרך לקרוא את זה שוב, ולא בא לי.

כתיבת תגובה

