הדוקטור כחלק משני גברים ותינוק: Closing Time

רחוב מסחרי אנגלי (ניתן לזהות שהוא אנגלי בגלל שיש שם Waterstones). פנס רחוב מהבהב.

ואנחנו בתוך חנות. יש שם שתי מוכרות. האחת שחורה, השניה לבנה. הלבנה היא סוג של סטריאוטיפ של הגרסה הבריטית לפרחה. הלבנה רוצה ללכת לפגוש את החבר שלה, בעל השם הגאוני ג'ון-ג'ו. לשחורה קוראים שונה. נמאס לה מחברתה לעבודה במידה כזאת שהיא משחררת אותה מחובות הסגירה, כולל סידור חדרי ההלבשה. אה, והחשמל מהבהב.

החשמל מהבהב גם בבית. זה הבית של קרייג וסופי, מ"הדייר" מהעונה שעברה. סופי הולכת לאנשהו, והיא הותירה את הבית מוכן לשימושו של אדם מוגבל שכלית. יש רשימות, ותוויות וכאלה. קרייג חושב שהיא מגזימה. גם אמא שלה, ואמא של קרייג, ואבא שלה וכל מיני אנשים אחרים עשויים להתקשר לעזור לו. קרייג מבטיח לה שהוא יכול להסתדר לבד, ושתלך להנות מהמנוחה שמגיעה לה. הם אוהבים אחד את השניה. החשמל המהבהב משמש כגשר חזרה לחנות.

שם, נראה שקלי (העובדת הלבנה) הותירה את חדרי ההלבשה במצב די נוראי. שונה אוספת את הבגדים, כשהיא שומעת רעש. היא אומרת למי שבחדר ההלבשה שהם סוגרים, ונותנת למי ששם שתי דקות.

קרייג מודיע לעולם שהוא מסוגל להסתדר לבד. "אף אחד לא בא לעזור לי". יש דפיקה בדלת. קרייג עסוק בלהכריז שהוא מסתדר לבד, כשהוא פותח את הדלת. יש שם דוקטור. המחשבה הראשונה של קרייג: סופי קראה לו! אבל אף אחד לא קרא לו. הוא מסתכל סביב. "אוה, עיצבתם מחדש. זה לא מוצא חן בעיני". אבל זה בית שונה.

הדוקטור בא לביקור חברתי. הוא חשב שהגיע הזמן שהוא ינסה לעשות משהו כזה. הוא מוסר דרישת שלום לסופי ופונה ללכת. אבל האור מהבהב, והוא עוצר. "משהו לא בסדר". קרייג אמר שהוא לבד, אבל הדוקטור גילה שזה לא נכון, והוא מדלג במעלה המדרגות. הדוקטור מזועזע ממצב הבית – ולא מזהה את החיתולים שעל המדרגות – ותוהה מה קרייג – שמנסה להשתיק אותו – לא מספר לו.

ואנחנו שוב בחנות. שונה הולכת לחדר ההלבשה הלא ריק. והדוקטור פורץ לחדר הלא ריק. הוא מגלה שם תינוק, אותו הוא מעיר. שונה, לעומתו, מגלה סייברמן. התינוק צורח. גם שונה.

קרדיטים. אוווי-ווו. אוווי-ווו.

כן, למקרה שזה לא היה ברור, הסיבה שכולם מודאגים מכך שקרייג לבדו, היא שהוא לבדו עם התינוק. אף אחד לא חושב שהוא יכול להסתדר לבד "מה שכל כך הוגן כי אני לא יכול להסתדר לבד איתו. אני לא יכול, הוא רק בוכה, כל הזמן. אין להם מתגי כיבוי?"

"בני אנוש? לא. בדקתי".

"לא. תינוקות".

"מה ההבדל. אבל לפעמים זה עובד: ששש".

זה עובד, כמובן. הוא לא יכול ללמד את קרייג לעשות את זה. קרייג נואש, אין לו דחפים אבהיים. כל מטרת הסופ"ש היא להוכיח לאנשים שהוא יכול לעשות את זה. הדוקטור קורא ספר ילדים ונהנה. הוא תוהה איך הם קראו לילד. "אני אסמיק?"

הם לא קראו לילד "הדוקטור". לילד קוראים אלפי. הדוקטור מספר שהתינוק אוהב את השם אלפי, אבל מעדיף שיכנו אותו "סטורמגדון, השר האפל של הכל". הוא יודע את זה כי הוא מדבר בשפת התינוקות. למה אני חושב שידענו את זה כבר?

קרייג מיואש, והדוקטור תוהה איפה אמא של סטורמגדון. היא נסעה עם חברה לסוף השבוע. היא זקוקה למנוחה. ובעוד קרייג מבואס, הדוקטור אומר לתינוק "לא, הוא אבא שלך, אתה לא יכול לקרוא לו 'לא אמא'" קרייג מבואס מהשם. אבל מסתבר שהוא והדוקטור הם "לא אמא", וכל השאר? אריסים.

קרייג תוהה מה הדוקטור עושה שם. הדוקטור? בביקור חברתי? הדוקטור טוען שהוא סתם קפץ לבקר. קרייג לא מאמין לו. הוא בדק שהבית אמיתי, וגם בבתים השכנים יש בני אנוש. הוא תוהה האם יש חיזרים במקרר.

הדוקטור אומר שהוא מסתובב לבדו זמן מה, "סיבוב פרידה". אחרי הביקור אצל קרייג הוא מתכנן לראות את "היישור של אקסאדור", 17 גלקסיות באחידות מושלמת. זה אמור להיות מחזה מרהיב, והגלקסיות נעולות בסטטיס זמן, אז יש לדוקטור רק הזדמנות אחת להעביר את הטארדיס שם. אבל בזמן שהוא מדבר ומסביר שזה ביקור חברתי, הוא מרפרף בעיתון. ומבחין במשהו. לקרייג יש סיוטים על "פרצוף ההבחנה" של הדוקטור. הדוקטור מכחיש. הוא סיים להבחין בדברים. לדוגמה, הוא לא הבחין בנורה המהבהבת. כך הוא טוען. הוא חייב ללכת. הוא נפרד מקרייג ומסטורמי. קרייג רוצה שהוא יעשה את הששש. אבל זה עובד רק פעם אחת, ורק על יצורים עם מוחות לא מפותחים. זה עובד על קרייג.

ואז הדוקטור עוזב. הוא רוצה פשוט ללכת. להפסיק להבחין בדברים וללכת. האם הוא מבחין באור המהבהב? הוא טוען שלא. הוא טוען שהוא לא סורק בחיפוש אחר תנודות חשמליות. הוא הולך. הוא סיים להציל אותם. הוא הולך עכשיו.

ואנחנו למחרת. הוא לא הלך. הוא עובד בחנות, מפעיל מסוק בשלט רחוק ומבדר את הילדים. המסוק נופל ליד קרייג. הילדים מתים עליו, כמובן. יש לו תג, אחד התגים המדויקים בהיסטוריה של התגים:

הדוקטור

כאן כדי לעזור

יש כלב רובוטי. יאפי. הוא לא כיף כמו הכלב הרובוטי שהדוקטור זוכר. ומשהו רץ על הרצפה. קרייג מודאג. כל מיני אנשים נעדרים. זה לא בעמוד הראשון של העיתון, כי נינה, בחורה מקורית שהועפה מ"Britain's Got Talent" תפסה את הכותרות. רגע של סאטירה.

הוא מתקן את המעלית המקולקלת עם המברג. מישהו השתמש במכשיר שיגור. כמו במסע כוכבים. הוא יכול להיות מוסווה כמו כל דבר. נגיד, כמו מעלית. הם שוגרו. הדוקטור מנסה להסיח את דעתו של קרייג מהמיקום שלהם בטענה שהוא מאוהב בו. קרייג חושב שהוא רוצה לנשק אותו, ומתחמק ומבין איפה הם. והנה סייברמן. הדוקטור אוהב את קרייג רק כחבר. באסה. והוא מצליח לשגר אותם חזרה לחנות.

הדוקטור עצר את המשגר. שניהם חושבים שהם היו בחלל. אבל הדוקטור לא מצליח למצוא את הספינה בשמים עם המברג. קרייג תוהה למה הם עוד לא פלשו. הדוקטור מנסה לגרש אותו. אבל קרייג לא טיפש. הוא יודע שאנשים שמתרחקים מהדוקטור בזמנים כאלה הם אלה שנהרגים. המקום הבטוח ביותר הוא עם הדוקטור, כי הוא תמיד מנצח, תמיד שורד.

הדוקטור מחייך. זה אחד העצובים שבחיוכים. "אלה היו הימים". קרייג מבטיח שהוא יכול לעזור. זה עובד. אולי הימים בהם הדוקטור מנצח לא הסתיימו. הם חוזרים לחנות. אנשים מכירים את הדוקטור. טוב, הוא עובד שם. הוא שולח את קרייג להתסובב בחנות ולשאול שאלות. כי יש לו תינוק, ותינוקות הם חמודים וגורמים לאנשים לדבר. "זאת הסיבה שאני בדרך כלל לוקח בן אנוש איתי". הם מתחבקים. ואל, עובדת החנות, חושבת שזה מקסים. ושהם זוג. הדוקטור לא לגמרי מבין על מה היא מדברת. ועובר לחקור אותה. בהתחלה, המאמצים שלו מניבים רק רכילות. אבל אז מוזכר עכברוש כסוף.

ואכן, אנחנו רואים שוב משהו כסוף נע על הרצפה. קרייג מנסה לחקור את קלי, העובדת הלבנה מהפתיח. הוא… לא עושה עבודה טובה מאד. הוא מלחיץ אותה. היא קוראת למאבטח. ג'ורג'. הדוקטור מחפש את העכברוש. ואל רצתה לקנות אחד כזה לאחיין שלה. כן, אנחנו בפינת התוכן השיווקי של הפרק. חג המולד מתקרב, ומצאנו את המוצר של הדוקטור לחגים.

רגע של הומוארוטיקה בספינת הסייברמן

ג'ורג' חושד בקרייג, שמנסה להתחמק, ומפיל דוכן. ג'ורג' חושד, קלי חושבת שהוא סוטה. הדוקטור מגיע. כולם אוהבים אותו. "אם הוא אתך, זה בסדר". קלי מקשקשת, אבל מזכירה את זה ששונה נעדרת. השששש. עובד היטב על שונה וג'ורג'.

קרייג מנסה להבין למה אנשים אוהבים את הדוקטור. וטוען שהוא לא אוהב את הדוקטור. זה מטריד את סטורמי. כלומר אלפי. הוא גם חושב שקרייג צריך להאמין בעצמו יותר. זה לא משמח את קרייג. ואז הדוקטור מוצא את המקום בו סייברמן לקח את שונה. והעכברוש הכסוף? הוא סייברמט. אוה, יש גם שם מוצר. כבר אפשר להזמין אותם בפורבידן פלאנט.

הדוקטור מחליט לחכות שהחנות תיסגר, ולתפוס את הסייברמט. קרייג חושד. אותו אדם שרצה קודם להישאר קרוב אל הדוקטור תוהה באשר לצירוף המקרים במסגרתו הוא נתקל פעמיים בחייזרים, בשתי הפעמים בסמיכות לדוקטור. סטורמי בוכה כי הוא רוצה חיתול, מסתבר. הדוקטור שולח את קרייג לתחנת החלפת החיתולים. ואל מוטרדת כשהיא רואה את בני הזוג רבים. והדוקטור מסתובב, ורואה את…

רורי ואיימי. רורי מחזיק את כל שקיות הקניות. וילדה באה לאיימי לבקש חתימה. איימי חותמת, בעוד רורי מחכה במעט קוצר סבלנות. הדוקטור נסוג. ואז אמא של הילדה באה, והילדה מצביעה. הדוקטור חושב שהיא מצביעה עליו. אבל לא. היא מצביעה על פוסטר ענקי. פוסטר בו איימי מדגמנת בושם בשם Petrichor. אתם זוכרים את המילה הזאת? היא הוזכרה לאחרונה ב-The Doctor's Wife . זה הריח של גשם על אדמה יבשה. הסיסמה של הבושם? "לנערה שנמאס לה לחכות". הדוקטור שמח. אני קצת פחות. אני חושב שאיימי מסוגלת ליותר מדוגמנות.

לילה. קרייג והדוקטור מתחבאים בצורה די מאעפנה, אבל זה מספיק כדי לשטות בגו'רג'. הדוקטור קנה לקרייג רתמה לתינוק, כי סטורמי מתלונן שהוא רחוק מדי ממנו. הדוקטור תוהה למה הוא לא השיג בייביסיטר. קרייג מזכיר שהוא הודיע לכולם שהוא לא יזדקק לעזרה, ועכשיו הם לא עונים לו לטלפון.

במרתף, ג'ורג' השומר והמנורה שנכבית.

למעלה, קרייג והדוקטור. וסייברמט. שאותו הם לוכדים. הם חושבים שהוא חמוד, עד שהוא פותח פה וחושף שיניים מאד לא חמודות. הדוקטור משתק אותו במברג.

שוב למטה, ג'ורג' מסתובב עם פנס בחושך. יש סייברמן מאחוריו.

קרייג בטירוף מהסייברמט. וג'ורג' צורח. הדוקטור רץ, משתמש במברג כפנס, ומוצא את ג'ורג', אבל סייברמן הולם בו עד אובדן הכרה.

קרייג מוצא אותו. הוא יודע שהסייברמן הרג את ג'ורג' ולקח אותו חזרה לספינה. הוא לא מבין איך. הוא התיך את המשגר, והיה אמור לקחת להם ימים לתקן אותו. הסיבה שהדוקטור עדיין חי בכלל היא שהזרוע בה הסייברמן השתמש כדי לפגוע בו היתה פגומה. חלפים ישנים. הם ודאי שינו את האנשים החסרים. הדוקטור לא מבין למה הם משתמשים בחלפים. קרייג רוצה לחזור לבסיס. מה הבסיס?

הבית של קרייג, שהולך לחנות לקנות חלב. "אתה יודע מה לעשות אם הוא בוכה". "לא", אומר הדוקטור". "גם אני לא", משיב קרייג. כמובן שסטורמי בוכה. הדוקטור הולך לחדר שלו. הוא די מבוהל. מנסה להרגיע את התינוק, זה מצליח לו לשניות. "תפסיק לבכות. יש לך הרבה לצפות לו. חיים אנושיים נורמליים בכדור הארץ. תשלומי משכנתא. תשע עד חמש של התחושה המציקה והבלתי פוסקת של ריקנות רוחנית. שמור את הדמעות לאחר כך, ילדון". הדוקטור מרגיש זקן. ובצדק. "אני כל כך זקן. כל כך קרוב לסוף".

שני גברים ותינוק צדים סייברמטים

הסייברמט מתעורר. הדוקטור מרים את אלפי. "אתה כל כך צעיר. וכרגע, הכל לפניך. אתה יכול להיות כל דבר. כן. אני יודע. אתה יכול ללכת בין הכוכבים". הוא משתמש במבריג כדי להפוך את תצוגת הכוכבים של המנורה שלו למרשימה בהרבה.

"אתה יודע, כשהייתי קטן כמוך חלמתי על הכוכבים. אני חושב שהוגן לומר בשפה של העידן שלך, שחייתי את החלום שלי. משלתי בבמה. נתתי 110 אחוז. אני מקווה שתהנה כפי שאני נהניתי, אלפי". הסייברמט בתנועה.

"אביך מנסה כמיטב יכולתו. כן, אני יודע. זאת לא אשמתו שאין לו בלוטות הנקה. לא. גם לי אין. אלפי. למה יש צפצוף מאיים מאחורי". זה הסייברמט. והפעם המברג לא עוצר אותו. הדוקטור יוצא החוצה, אבל נאלץ להפיל את המברג כדי לפתוח את הדלת עם התינוק ביד. הדלת ננעלת, והוא לא יכול להיכנס לקחת את המברג.

הדוקטור מנסה להתקשר לקרייג, אבל הטלפון שלו על רטט. קרייג חוזר הביתה, ומותקף על ידי קרייג. הדוקטור משאיר לו הודעה שאלפי בסדר, אבל שלא ייכנס הביתה בשום פנים. קרייג צועק לו מבפנים. הדוקטור מניח את אלפי, משפשף ידיים, ומזנק דרך הדלת. "איפה אלפי", צועק קרייג. "הוא בטוח".

והדוקטור משחרר את קרייג, אבל הסייברמט מזנק עליו. והוא מנסה לשתק אותו. "הוא כנראה מוגן על ידי המתכת. אל תדאג, יש לי יישום לזה". המברג הקולי מיוצר על ידי אפל? זה איימברג? הפעם המברג עובד. הדוקטור ממש מתרשם מקרייג. קרייג מתרשם מעצמו, ואז רץ החוצה לאלפי. הסייברמט, מסתבר, הוא מה שאכל את החשמל, ושיגר אותו לספינה. אבל למה? למה הם זקוקים לחשמל? למה הם לא סיימו את ההסבות. הוא נאלץ למחוק את המוח של הסייברמט, ועכשיו הוא לא יכול לשנות את התכנות שלו ולהשתמש בו כנשק נגדם.

הדוקטור, אגב, עובד על הסייברמט כשיש לו עינית בעין. זאת לא ממש הרטייה של "הרעים", אבל זה קצת דומה.

הם מתווכחים האם המטרה של הסייברמט היתה הדוקטור או שניהם. "בגללי אתה ואלפי כמעט מתתם. אתה עדיין מרגיש בטוח אתי, קרייג?"

"אתה לא יכול לשלוט בזהות של החברים שלך", עונה קרייג.

"לא. אני איש טיפש ואנוכי. תמיד הייתי. הייתי צריך להכריח אותך ללכת. לא הייתי צריך לבוא לכאן".

קרייג מצחקק. "מה היה קורה אלמלא באת?" ומציין שבכל מקרה היו סייברמן ושיגורים.

הדוקטור: "אני מסכן אנשים".

קרייג, אומר את מה שצריך היה להיאמר מזמן: "תפסיק להאשים את עצמך. אלמלא אתה, כל כוכב הלכת הזה היה הרוס לגמרי".

ואל שמחה לעזור

דוקטור: "אוה, קרייג. בקרוב מאד לא אהיה כאן. הזמן שלי מגיע לסופו. אני לא מתכוון לאקסאדור. השתיקה תרד כשהשאלה תישאל. אני אפילו לא יודע מה השאלה. תמיד ידעתי שאמות כשאני עדיין שואל. העניין הוא, זה מחר. אני כבר לא יכול לדחות את זה. מחר הוא יום מ…" והוא מסתובב, ורואה שקרייג ישן.

נעזוב רגע את השאלה, שאין לי תשובה עליה, של למה הוא לא יכול לדחות את זה, ונתרכז במשהו חשוב יותר: האם עברו על הדוקטור 200 שנה מאז הפרק הקודם? זה המון זמן. אני חושב שהתשובה היא כן. עברו 200 שנה.

הדוקטור יוצא מהבית, ומרוצה מכך שהסייברמט ב"מצב בטוח". קרייג מתעורר, בעודו שומע הודעה שסופי משאירה. היא תחזור "בעשר בערך". על המקרר שלו יש הודעה, שכתובה על נייר מכתבים בצבע כחול טארדיס: "קרייג היקר. הלכתי לעצור את הסייברמן. סליחה, שלום. הדוקטור". קרייג חושב שהדוקטור אדיוט.

בחנות, הדוקטור מסתובב, ופוגש את ואל. הוא מדבר אליה כאילו היא קומפניון. ותוהה למה.

קרייג לא יכול לעזוב את הדוקטור. "לא היה לי אותך או את אמא בלעדיו. הוא צריך מישהו. הוא תמיד צריך מישהו, הוא פשוט לא יכול להודות בכך".

בחנות, הדוקטור מחפש את התשובה. משגר משני? לא. גיבוי כלשהו. משהו חזק. משהו מוגן. משהו כמו דלת. דלת פלדה ממוגנת בדסיליום. או משהו. הוא מוצא ופותח אותה. זה מעבר למטה. והוא מבין ששם הספינה של הסייברמן.

ויורד. ומוצא את הספינה. ונכנס. הוא משתמש במברג לסרוק, ומוצא סייברמנים בשלבי הכנה שונים. קרייג מגיע לחנות, וואל שולחת אותו לחדרי החלפת הבגדים. "משהו בקשר לאנשי כסף".

קרייג משאיר את אלפי אצל ואל. "את חייבת להשגיח עליו בשבילי. הדוקטור צריך אותי". ואל חושבת שהיא מבינה. "אתם זקוקים לזמן לבד".

בספינה, הדוקטור מוצא את התג של ג'ורג', וסייברמן מגיע. "באת אלינו?"

"לקח לי זמן מה. אני טרוד בנושאים רבים. בוא נראה, הספינה התרסקה לפני מאות שנה. איש לא שרד. אבל המערכות היו רדומות, חיכו לאנרגיה. ואז המועצה העבירה כבלים חדשים מעליכם". בקיצור, הם מנסים להחיות את עצמם, ואין להם מספיק חשמל או מספיק חלפים.

"כשנהיה מוכנים, נגיח. נמיר את כוכב הלכת הזה לצורת סייבר".

"ששתכם?"

הדוקטור נלכד

"אתה יודע שזה מספיק. אתה מכיר אותנו. אתה הדוקטור".

"נכון. והדוקטור תמיד נותן לכם לבחור. תכבו את עצמכם, או שאני אכבה אתכם". הבחירה בגוף שני מעניינת כאן. "הדוקטור תמיד נותן לכם לבחור". לא "אני נותן לכם לבחור". אמרתי כבר שאני חושב שזה דוקטור בשר? הו, כן. מה שאומר, אגב, שאם במשך ה-200 השנה שחלפו הוא עבר עם ריבר חלק מההרפתקאות שדוברו בפרק הראשון, כמו המפגש עם ג'ים הדג, דוקטור בשר הוא זה שהשתתף בהן.

סייברמן נוסף מגיע מאחורי הדוקטור. קרייג רץ, ומוצא את הדלת. הוא לוקח סורק מחירים ורץ למטה.

הסייברמן לכדו את הדוקטור. אחד מהם חושב שהוא צריך להיות המנהיג השני, אבל אחר מסביר שהוא לא כמוהם. המוח והלב הכפול שלו לא תואמים. ההוא רוצה להשליך את הדוקטור. קרייג מגיע ומאיים עם סורק המחירים. הדוקטור רוצה שהוא יעזוב.

הסייברמן תמה על כך שקרייג איתר אותם, וקרייג, שמנסה להפחיד אותם, מתרברב בידע ותובנות של הדוקטור כשל עצמו. הם חושבים שהוא מתאים. הם רוצים להמיר אותו, להפוך אותו למנהיג שלהם. הם שמים אותו להמרה, כסייבר-בקר. הוא ינהיג אותם וכיו"ב. הם שמו אותו במכונה שלהם. הדוקטור רוצה להשתמש בסייברמט כדי לרוקן את האנרגיה שלהם, אבל סייברמן אחד פשוט דורך עליו.

ההמרה מתחילה, תהליך ראשון: ניקוי המוח מרגשות. הדוקטור אומר לו להילחם, כי הם לא יכולים להמיר אותו אם הוא נלחם. "אל תיכנע". קרייג מבקש עזרה. הדוקטור מנסה לעזור. "תחשוב על סופי. תחשוב על אלפי. אל תיתן להם לקחת הכל". קרייג מתחנן לעזרה, אבל העזרה של הדוקטור לא עוזרת. הדוקטור מאמין בו. "אני מאמין שאתה יכול לעשות את זה. תמיד האמנתי. בכולכם. כל חיי. אנו עומד למות, קרייג. מחר אני אמות. אבל לא אכפת לי אם רק תוכיח שצדקתי". הקסדה נסגרת על קרייג. הסייברמן רוצים להתחיל בהמרה.

ואז אלפי מתחיל לבכות. והאור מתעמעם. ועל המסך של הסייברמן הוא מופיע. הם לא מתרגשים. "זה קול הפחד. הוא אינו רלוונטי. נסיר כל פחד". הדוקטור מצטער בפני אלפי. מבקש שהוא יפסיק. ההמרה הסתיימה. ואלפי בוכה. ויש התרעה. מערכת הרגשות מאותחלת.

הדוקטור: "הוא שומע אותו. הוא שומע את אלפי. הו, בבקשה, תן לי את זה. קרייג, רצית להוכיח שאתה יכול להיות אבא? לא תקבל הזדמנות טובה מזאת". הסייברמן תוהים מה קורה, והדוקטור מסביר להם שתינוק בוכה, "ותנחשו מה? אבא חוזר הביתה!"

הקסדה נפתחת. קרייג קורא לאלפי. וקורא. והסייברמנים המומים על ידי הרגשות. בגלל שהם מחוברים, יש פידבק. עומס יתר על הסייברמנים. הם מתפוצצים, והדוקטור וקרייג אצים למשגר, ומפעילים אותו והספינה מתפוצצת. והם יוצאים מהמעלית. וקרייג מקבל את התינוק בחזרה, וביקורת חדשה: 10 מתוך 10.

קרייג: "פוצצתי אותם. פוצצתי אותם באהבה".

כן. הוא פוצץ אותם באהבה.

דוקטור: "לא. זה בלתי אפשרי. וגם מאד רגשני ופשטני. השמדת אותם בגלל התכונה המוטבעת עמוק והתורשתית בקרב בני אנוש להגן על הגנים שלך, שבתורה גרמה ל… ל… כן. אהבה. פוצצת אותם באהבה". כולם מחייכים. וגם אני. ואם אתם חושבים שזה רגשני מדי… נו, זכותכם. אני מניח. אתם טועים, אבל זכותכם.

הדוקטור מסביר לקלי מה המצב. אין לה מושג למה הוא מספר לה את זה. גם לו אין. הששש עובד עליה שוב. קרייג קנה חולצה. יש הנחה לשותפים. אתם נשואים? קרייג חושב שהיא מדברת עליו ועל סופי. הם לא נשואים, אגב. ואל שמחה שהם השלימו, למען התינוק. קרייג שואל למה היא מתכוונת: "זה נחמד שיש לתינוק שני אבות שאוהבים זה את זה". שני גיבורינו נבוכים להפליא. ובזמן שקרייג מנסה להסביר, הדוקטור נעלם.

קרייג חוזר הביתה. הבית מבריק. ויש תמונת אנדי וורהול של קרייג ואלפי מעל האח. והדלת השבורה תוקנה. הדוקטור נכנס בה. הוא השתמש במכונת הזמן כדי לתקן את הכל. הוא השתמש בזמן שלו. ויתר על אקסאדור, כדי שקרייג לא יסתבך עם סופי כשהיא תחזור.

"ניצלת את הזמן שלך בשבילי?"

"כמובן שכן, אני חבר שלך. אני שם לב שסטורמגדון מאד שקט ושמח. אה, ומסתבר שהוא מעדיף עכשיו את השם אלפי. והוא מאד גאה באבא שלו".

"הוא קורא לי אבא?"

כמובן שהוא קורא לו אבא. ואחרי שהדוקטור ואלפי מתלוצצים על כך שקרייג טמבל, קרייג אומר שהוא יודע שמשהו לא בסדר. "אני יכול לעזור לך".

"אף אחד לא יכול לעזור לי. אני מקווה שסופי לא תתנגד. אני זקוק לאלה". הוא אוחז במעטפות הכחולות מהפרק הראשון.

"לאן תלך?"

"אמריקה".

"סופי תחזור עוד רגע. אתה בטוח…?"

אבל הדוקטור לא יכול להחמיץ את הפגישה. קרייג אומר "רק רגע". ומביא לו כובע בוקרים. זה הכובע מהפרק הראשון. והדוקטור נעלם כשסופי דופקת בדלת. היא שכחה את המפתחות שלה. סופי בהלם ממצב הדירה. "משהו קרה? אתה נראה שונה?"

"שום דבר לא קרה. שום דבר מוזר".

סופי מתרשמת מכמה שקרייג ואלפי נראים קרובים. ושואלת את אלפי: "מי הבן של אבא'לה?"

היא לא מצפה לתשובה שהיא מקבלת, שהיא כנראה גם המילה הראשונה של התינוק: "דוקטור".

ואז הדוקטור הולך לטארדיס. ויש ילדים שמשחקים. "ובכן, קשישתי. מסע אחרון, מה?" והילדים מתבוננים בו. והוא הולך אליהם.

"היי. אני הדוקטור. הייתי כאן כדי לעזור. ועל לא דבר". והוא מטה את הכובע.

ויש וויס אובר, של קול מבוגר, על כל אחד מהילדים.

הראשונה: "זה היה מוזר. הוא נראה כל כך מאושר, אבל כל כך עצוב באותה העת".

השני: "הייתי רק ילד. חשבתי שאולי הוא בוקר בדרך לקרב אקדחים".

השלישית: "ממש אהבתי את הכובע שלו".

הדמונות של שלושת הילדים, והעדויות שלהם, נמצאים בתיקים. תיקים בהם מעיינת ריבר סונג. היא פותחת את יומן הטארדיס שלה.

בעמוד השמאלי: "יוטה – קואורדינטות"

ומתחת לזה: "איש חלל" ומשהו לא ברור.

בעמוד הימני: "22/04/11

5:02PM

אגם סילנסיו"

ואז קול: "טיק טוק משמיע השעון. ובמה נשחק כעת?" ריבר מרימה את הראש. "טיק טוק, משמיע השעון, עכשיו הקיץ עבר". תסלחו לי שאני לא חורז, כן? לא משלמים לי על התרגום הזה.

הקול הוא קולה של מדאם קובריאן, כמובן. "כזה שיר יפה וישן. אבל האם הוא עליו?"

ריבר מתרגשת. "את יודעת על הדוקטור?"

קובריאן: "כל כך טוב".

כשריבר קמה, אפשר כבר לראות את הסיילנט מאחוריה. "אל תנסי לזכור. היינו יסודיים הרבה יותר מדי עם הראש היקר והקטן שלך". יש סיילנטים משני צידיה של ריבר. היא מבוהלת. "מה אלה. מה הדברים האלה?"

קובריאן: "הבעלים שלך".

ריבר: "המה שלי?"

קובריאן: "אז הפכו אותך לדוקטור היום, מה? דוקטור ריבר סונג". ריבר עושה פרצוף מצטנע. "כמה את פיקחת", אומרת קובריאן. היא פותחת את היומן. "את מבינה מה זה, נכון?" ומצביעה על העמוד השמאלי ביומן.

"לפי דיווחים מסוימים, זה היום בו הדוקטור מת".

"ליד אגם סילנסיו, על מישור האנחות. אסטרונאוט בלתי אפשרי יעלה מהמעמקים ויכה בטיים לורד למוות". קובריאן מאד מרוצה מזה.

"זה סיפור", עונה ריבר.

"וכאן", עונה לה קובריאן, "הוא מתחיל". ודלת נפתחת וחיילים נכנסים, עם חליפת האסטרונאוט. "מעולם לא נמלטת מאיתנו, מלודי פונד. תמיד עמדנו לבוא אליך".

"איך את יודעת מי אני?"

"הפכתי אותך למה שאת. האשה שהורגת את הדוקטור".

ריבר נאבקת. ומורדמת.

קובריאן: "טיק טוק, משמיע השעון, וכל השנים חולפות. טיק טוק ובקרוב, אהובך ודאי ימות". ואז ריבר, בחליפה, במים. וילדים שרים (אותם ילדים מפרק הסיוטים המאעפן שלא סיכמתי):

"טיק טוק, משמיע השעון. הוא ערסל ונענע אותה. טיק טוק משמיע השעון, עד שריבר הורגת את הדוקטור".

ועכשיו, פריקוול בן דקה וחצי לפרק הבא. זה לא הטריילר. זה פריקוול. אני חושב שמה שנראה כאן לא יופיע בפרק.

10 מחשבות על “הדוקטור כחלק משני גברים ותינוק: Closing Time”

  1. אנחנו יודעים שהדוקטור מדבר בשפת התינוקות, כי הוא אמר את זה בסוף המחצית הראשונה של העונה הזו (בעודו מדבר עם ריבר התינוקת).

    עוד נקודה שתומכת בתיאוריית הבשר שלך: אם אני לא טועה, הדוקטור אומר לקרייג שהוא האמין בו כל חייו – כנראה מאז שנוצר עם זיכרונותיו של הדוקטור המקורי.

    1. אז לטענתך אהבת חייו של הדוקטור, האשה שמתה בעבורו בהופעה הראשונה שלה בסדרה, ושגדלה מילדה לאשה עם רורי ואיימי ואז הפכה לריבר שאנחנו מכירים, תהפוך מתישהו, בדרך לא ברורה, למישהי אחרת, שאולי קצת דומה לה אבל בבירור אינה היא… למה, בדיוק?

      אני לא אומר שזה בלתי אפשרי, רק שזה ממש, ממש, ממש לא סביר.

  2. יש כמה טעויות הקלדה כמו פסקה שלמה שבה אתה קורא לקרייג ג'ורג', ומשפט שבו קרייג מותקף על ידי קרייג (ולא הסייברמט)

    לא הפרק הטוב ביותר, הרגיש מאוד כמו פילר, ואם זה אפשרי, אפילו פילר פחות טוב מהדייר בעיני.
    נו שוין, נגמרה העונה…

  3. אם הוא הדוקטור בשר, וזו אופציה לא רעה, אני ארגיש קצת מרומה. באמת. בכל מקרה, משהו שחשבתי עליו, אני חושב שהרטיה על העין של קובריאן (ועל העין של ריבר בקדימונים השונים) משמשת כדי לראות ולזכור את הסיילנט. ראיתי גם תמונות של איימי ורורי עם הרטיה הזו.

  4. אולי רק בסצינת המוות שלו, הדוקטור האמיתי שולח לשם דוקטור-בשר, לא מאוד מתאים לו.
    אולי בדרך כלשהי, ריבר סונג (אולי מאותו זמן, אולי עתידית) יוצרת דוקטור-בשר ואז כן, אבל לא בטוח, הדוקטור שאנחנו רואים עכשיו הוא דוקטור-בשר.
    רק נקודה אחת שלא מסתדרת עם תיאורית הדוקטור-בשר, היא הדרך שבה הדוקטור מת, הוא מת כמו בן אדם, הגוף שלו נשאר אחרי המוות ולא התפרק כמו שהתרגלנו לראות עד עכשיו שקורה לבשר.

    ודבר מוזר נוסף, שאני לא יודע איך יפתר, אנחנו יודעים שהוא יחיה אחר כך, לא יודעים איך, אבל כל העדויות ההיסטוריות עליו פשוט נעלמו אחרי הנקודה הזאת, איך? כלומר הוא צריך שיחשבו שהוא באמת מת באותו רגע אבל הסדרה צריכה להמשך וחייו אמורים להמשך. נשמע לי מוזר, אלא אם כן הוא הולך ומוחק את עדויות עליו, אפשרי אבל מוזר (הם השיגו עדויות של 3 ילדים קטנים, בטח הם יכולים להשיג הרבה יותר, אלא אם כן הדוקטור מופיע בפני כל מי שאמור להתראיין שוב ואומר לו מה להגיד).

  5. חיכיתי שהאלו מהפרקים הראשונים יחזרו. אני גם חושבת שהם אלו שאיימי ראתה בחדר שלה במלון, בפרק הקודם…

כתיבת תגובה

