גלקסי נקסוס ואנדרואיד 4.0: סרטון ומחשבות ראשוניות

אז גוגל וסמסונג הכריזו הלילה על גלקסי נקסוס, המכשיר הראשון עם אנדרואיד 4.0 (מערכת ההפעלה הידועה גם בשם Ice Cream Sandwich, או ICS), וסיפרו גם על מה חדש במערכת ההפעלה. אני מודה ומתוודה, אני מתרשם. מאד.

אני מתרשם מהטלפון, הוא נראה מגניב. אם מישהו יאמר לי מתי אני יכול לקנות אותו, איפה ובכמה כסף, אדע האם אני קונה אותו בקרוב. אבל המכשיר, גם עם מסך HD ענקי ועיצוב מוצלח וקישוריות טובה יותר, הוא לא העניין. העניין הוא שזאת הגרסה של מערכת ההפעלה בה מרוגשת באמת התרומה של מטיאס דוארטה, המעצב שאחראי במידה רבה למראה של WebOS.

עכשיו, גם ברמת העיצוב וגם ברמת הממשק, נראה שמערכת ההפעלה תהיה קוהרנטית יותר, עקבית יותר, וקלה יותר. היא גם יפה יותר, אבל זה פחות משמעותי מהנוחות. האם יש ב-ICS גניבות מ-iOS? ודאי. ספציפית, הדרך בה יוצרים תיקיות על ידי גרירת יישום אחד על יישום אחר. מצד שני, בהתחשב בכך ש-iOS5 כוללת אינספור גניבות מאנדרואיד, אני חושב שבהחלט ניתן לשייך את זה לקטגוריה ה"הפריה הדדית". ואם כבר הזכרתי את הגניבות מאנדרואיד, הרי שהתכונה הבולטת ביותר שנגנבה – מגירת ההודעות – זכתה לשיפור משמעותי מאד. וזה חשוב בעיני, כי זאת אחת הדרכים המרכזיות לעבוד מול מערכת ההפעלה. כמו הרבה מהשיפורים, הגרסה החדשה היא גם יפה יותר וגם שימושית יותר.

הנאמנות הבסיסית שלי ברורה כאן, אני חושב. הפכתי למשתמש אנדרואיד, ואני בהחלט רוצה כבר זמן מה שהמכשיר הבא שלי יהיה אנדרואיד. והגרסה החדשה של מערכת ההפעלה היא תשובה לרוב התלונות על אנדרואיד. אני בטוח שבקרוב יהיו תלונות חדשות, אבל כרגע, זה המכשיר שאני רוצה. אני גם סקרן לדעת מתי ICS תגיע למכשירים כמו הנקסוס S, ואיך היא תעבוד שם.

אבל יותר מכל, אני רוצה שיגידו לי מתי, כמה ואיפה. ועכשיו, פרסומת למכשיר, שכוללת סקירה מהירה מאד של התכונות החדשות:

אה, ועוד משהו קטן, כי כבר קרה שאנשים בחרו לפרש דברים שכתבתי איך שהם רצו, ולא בהתאם למציאות: כשאני כותב "הנאמנות הבסיסית שלי", אני מתכוון לכך שזאת מערכת ההפעלה המועדפת עלי. אם כסף יעבור מיד ליד, הוא יעבור מהיד שלי, לזאת של סמסונג, ולא ההפך.

11 מחשבות על “גלקסי נקסוס ואנדרואיד 4.0: סרטון ומחשבות ראשוניות”

  1. גמני מאוכזב מהמצלמה , מעניין מה השיקולים להכניס 5 מגה פיקסל ולא 8, האם זה בשביל שלא יהיה "לאג" בין צילום לצילום ? או הוזלה של המכשיר ?

    1. אני לא מאוכזב מהמצלמה. אני לא מאוכזב מהמצלמה כי אין עדיין דוגמאות שלה בשטח. 5 מגפיקסלים זה מספיק, אם האופטיקה טובה. אני שומר לעצמי את הזכות להתאכזב מהמצלמה בחודש הבא.

      הסיבה היא המחיר, אני חושב. ואולי עובי המכשיר.

      1. המממ , אני עם מצלמה של 5 מגה פיקסל, ועל פניו היא עושה עבודה לא רעה באור יום, אך "עבודה לא רעה"
        זה לא מספיק כבר בימינו….
        רק מקווה שהמצלמה תהייה יותר טובה מהנקסוס אחד שלי …. (משהו שדי מתבקש, מכיוון שעברו איזה שנתיים
        מאז השנקסוס אחד יצא)

        1. זה בטוח. סמסונג עושים מצלמות ה-ר-ב-ה יותר טובות מ-HTC כמעט תמיד (יש לטאיוונים מכשיר אחד עם מצלמה ממש טובה). המצלמה של הגלקסיס2 היא לא פחות מנהדרת. אם המצלמה של הגלקסי נקסוס מצלמת טוב כמוה בתנאי ראות לקויים – וזה לא קשור למגפיקסלים, זה קשור לטיב האופטיקה – דיינו.

כתיבת תגובה

