ויקי למועמדי הוגו לשנה הבאה

יש סיכוי סביר שאתם יודעים על המתרחש עם פרס הוגו השנה. אם לא, תקראו אצל אהוד. חשבתי לעצמי, "עצמי, מה אני יכול לעשות בקשר לזה?" והגעתי למסקנה שיש משהו. לתחושתי, הבעיה הגדולה ביותר היא שבעוד המצביעים המאורגנים הם מעטים, הרבים שיכולים להצביע לא מצביעים כולם. וכשהם מצביעים, הם לא מצביעים לכל הקטגוריות. ולמה? כי הם לא יודעים למי להצביע, לא זוכרים מה הם אהבו.

התשובה היא לא לתת "רשימת נגד". זה דוחה, וזה להשתמש בכלים שאני רואה כפסולים. התשובה, בעיני, היא לתת לאנשים כלי שיעזור להם לזכור. אז יצרתי אותו. הכירו את ויקי מועמדי הוגו. מה עושים שם? אם אתם נתקלים במשהו שראוי לדעתכם להיות מועמד להוגו בשנה הבאה, בין אם לספר או סיפור או פנזין או כל קטגוריה אחרת, אתם יכולים ללכת לויקי, ולהוסיף את המועמד שלכם. בשנה הבאה, כשאנשים ירצו לשלוח את רשימת המועמדים שלהם, הם יוכלו ללכת לויקי ולראות את כל הדברים שהם ואחרים שמו בכל הקטגוריות, ולהיזכר. או אפילו, במקרה של רבים מהמועמדים, להקליק על הקישורים ולראות בעצמם.

איך עושים את זה? פשוט מאד: הכנתי סרטון באתר שתוכלו למצוא באתר שמדגים בדיוק איך!

מאז שיצרתי את הויקי, לפני שבועיים – שאז יצרתי את הקטגוריות והוספתי מועמד לכל אחת –  כל מיני אנשים טובים הוסיפו כבר מועמדים במגוון קטגוריות! זה מגניב! אם תרצו לתרום גם אתם, זה יהיה נחמד מאד.

7 מחשבות על “ויקי למועמדי הוגו לשנה הבאה”

  1. רעיון מצוין, א-ב-ל כדאי גם להוסיף בעמוד הבית איזו פסקה קצרה לגבי הכללים הרלבנטיים למועמדות – לכל הפחות התאריכים שבהם יצירות שיצאו יכולות להיות מועמדות.

  2. טוב, תקרא לי עצלנית, אבל לא הבנתי אינטואיטיבית איך להכניס ספרים חדשים, ואין לי כרגע זמן/כח ללמוד, אז כנראה לא אעשה את זה. מצד אחד מום שלי, מצד שני אולי פגם של הויקי? היה נחמד אילו פשוט היו שדות למילוי בשביל מאותגרים טכנולוגית. אגב הייתי מוסיפה את הרומנים Uprooted של נעמי נוביק ו- Sorcerer to the Crown של Zen Cho.

  3. יש סרטון. בניתי את זה בצורה הפשוטה ביותר שאפשר בפלטפורמה הקיימת. ואני מעריך ששני הספרים יתווספו לויקי. ספציפית, אם אף אחד אחר לא יעשה את זה, אני אוסף את הספר של זן.

כתיבת תגובה

