מחשבות על נוקיות

טוב, אני חולה ויש לי חום ובאופן כללי די מסכן. אבל הבטחתי מחשבות על הדגמים החדשים של נוקיה מכנס נוקיה וורלד, והגיע הזמן לקיים. בהמשך, אני מקווה לכתוב גם על הכרזות השירותים והתוכנה של החברה.

E7 – המפלצת

מסך 4 אינץ' מצוין, כל מה שיש ב-N8 פלוס מקלדת. עיצוב חומרה מעולה. מדובר במכשיר מרשים מאד. אבל… הוא יהיה יקר מאד. וסימביאן^3 היא עדיין דור מאחורי אנדרואיד ו-iOS. האם אני חושק בו? ודאי שאני חושק בו. אבל לא יותר מכמה שאני חושק ב-Desire Z של HTC, מכשיר המקלדת המרשים השני של השבוע. זה אחד משני המכשירים שמגיעים עם Clear Black Display, טכנולוגיית המסך החדשה והמרשימה של נוקיה, שעוזרת לה לסגור את אחד מפיגורי החומרה המעטים שלה לעומת המתחרות.C7  – הבסט סלר

הוא יפה, והוא יצליח.

לפעמים אני חש צורך להתנבא, אז הנה זה מגיע. למרות שהפרש המחירים בינו לבין ה-N8 הוא עשרות יורו בלבד, זה יהיה המכשיר הנמכר ביותר מבין הארבעה שנוקיה חשפה בכנס. למה? כי בפחות כסף, הוא נותן תמורה יפה מאד. הקרביים של ארבעת מכשירי סימביאן^3 של החברה די זהים, כך שההבדלים הם גודל, עיצוב ואיכות המצלמה. הוידאו של כולם זהה גם הוא, כך שכשאני אומר "מצלמה" אני מתכוון לסטילס. בכל מקרה, המצלמה כאן סבירה בהחלט. הרבה פחות טובה משל N8, אבל טובה. גודל המסך סביר מאד, והאיכות שלו טובה. ובעיקר: הוא יפה. הוא לא מעוצב כמו E7 ו-N8. אין במראה שלו טאץ' ייחודי וחדש. הוא סתם ממש יפה. ונוצץ, בעיקר בגרסה הכסופה. הוא מזכיר מאד את E71, וזה לא דבר רע. המסך שלו, לעומת זאת, הוא מסך AMOLED סטנדרטי, לא CBD.

C6 – הזול

הכי פחות מלהיב, אבל דיל לא רע (צ': יחצ)

בעיני, המסך שלו קטן מדי למגע. בטיפל'ה. אבל קטן מדי. מדובר במכשיר שנותן אחלה תמורה לכסף (פחות מ-300 יורו לפני סובסידיות ומסים), אבל הוא לא מלהיב. העיצוב שלו משעמם, והוא המכשיר שהכי פחות רציתי לשחק איתו. ועדיין, הוא משמעותי. בגלל המחיר. בגלל שמכשיר שיהיה "טלפון חינמי" או "בהחזר מלא" ברוב המפעילות בעולם מגיע עם מצלמת וידאו ב-720p ומצלמת 8 מגפיקסל ומעבד גרפי. באופן מפתיע, הוא כן מגיע עם CBD.

כל הארבעה (כולל N8)

הליין-אפ

היכולת של המכשירים לשמש כמארח USB, מה שמאפשר לחבר אליהם דיסק און קי ולגשת מהם לתכנים שבו, היא מגניבה. ועשויה להיות שימושית. חבל שרק חלקם מגיעים עם מתאם USB ל-מיקרוUSB.

כצפוי וכאמור, סימביאן^3 עדיין נמצאת דור אחד מאחור. המכשירים המרגשים באמת יגיעו בהמשך. אבל ברמת החומרה, אני חושב שנוקיה עשתה עבודה יפה מאד. אהבתי מאד את זה שהקרביים של המכשירים דומים כל כך. בראיון שערכתי עם ג'ו הארלו, ראש חטיבת הסמארטפונים בחברה, היא אמרה במפורש שזאת הסיבה להחלטה לשים מעבד ותיק וזול ב-N8: השילוב שלו עם המעבד הגרפי מאפשר לחברה לתת יכולות דומות במגוון מחירים.

סיכום

שמעתי מגוון בלתי סביר של תגובות להיצע של נוקיה. האמריקאיים הופתעו לטובה (הציפיות שלהם מנוקיה ממש נמוכות) ונציגי החברות הישראליות הגיבו בחיוב, באדישות ובאכזבה. לא הבנתי את האכזבה. אלמלא היינו יודעים שלא יהיו מכשירי מיגו, גם אני הייתי מתאכזב. אבל מכיוון שזה דלף כמה ימים לפני הכנס, לא ברור לי למה האדם המאוכזב ציפה. קיבלנו את מה שציפינו לקבל.

את תגובתי לכנס, ואת תחושותי בנוגע לנוקיה בכלל, סיכמתי בפני כמה אנשים במקום עצמו: אני כמו חובב מוזיקה שאוהב להקה כבר שנים. האלבומים האחרונים שלהם לא היו משהו בעיני, אבל באלבום החדש יש מידה של הבטחה. נותרתי אופטימי בנוגע לאלבומים הבאים.

3 תגובות על ״מחשבות על נוקיות״

  1. אני אשמח לקרוא פוסט על חילופי ההנהגה בנוקיה ואיך (אם בכלל) זה ישפיע על מהלך העיניינים שם.
    נשמע לי קצת דפוק שהם מחליטים להחליף את ההנהגה. אז נכון שנוקיה פישלה בשנים האחרונות, אבל יש מהלך ברור של שינוי דרמטי. נראה לי מוזר שהם מחליפים את מובילי המהפך הזה כשהם כבר ב 80% מהדרך.
    חראם על OPK ועל ואניוקי.

    1. הם כבר היו אמורים להיות הרבה מעבר ל-80 אחוז. זאת הבעיה. הרווחים צנחו ממיליארדים למיליונים בודדים. והמניה היתה במצב רע. אלה דברים שדירקטוריונים לא יכולים להתעלם מהם.

      המחשבות שלי על חילופי ההנהגה הם חלק מרכזי מהכתבה שאני כותב על הכנס, וכאשר זו תתפרסם אשמח להפנות אליה.

כתיבת תגובה