מחשבות על האתחול של DC Comics

בספטמבר, DC הולכים לבצע שני מהלכים גדולים מאד. מהלך אחד הוא שכל החוברות שלהם יצאו במקביל גם בפורמט דיגיטלי, וזאת הפעם הראשונה שמו"ל גדול עושה את זה. זה היה מהלך משמח מאד, אלמלא העובדה שהחוברות הדיגיטליות יעלו כמו חוברות פיזיות (4 דולר) . ורק אחרי חודש, המחיר שלהן ירד למה שהיה ממש לאחרונה המחיר של חוברות פיזיות (3 דולר). המחיר צריך להיות דולר. אני מקווה שלכל הפחות, הם יתחילו במהרה להציע חבילות, כמו, "קנו את כל ספרי באטמן לחודש זה במחיר מוזל" וכאלה.

ההיבט הקשור לקומיקס הדיגיטלי חשוב מאד לי אישית, כצרכן קומיקס דיגיטלי, שמצפה להיות הבעלים של מכשיר כלשהו שמאפשר קריאת קומיקס נוחה בערך מתי שהמהלך הזה קורה. אבל מה שמעניין את רוב קוראי הקומיקס כרגע הוא האתחול. DC יוציאו בספטמבר 52 חוברות עם מכנה משותף אחד: כולן חוברות מס' 1. חלק מהסדרות ייראו שינוי קטן יחסית, בעוד שבאחרות נראה שהעולם הולך להתהפך.

ריץ' ג'ונסטון מ-Bleeding Cool אסף את כל ההכרזות בפוסט אחד, כך שתוכלו לראות את כל מה שהוכרז, כולל שמות היוצרים.

הסופרמן של מוריסון

לי יש כל מיני מחשבות בנוגע לאתחול. ראשית, בנוגע לעצם המהלך: זה דבר טוב. פוטנציאלית. כמו כל מנגנון, גם הליינאפ של חברת קומיקס הולך ומתמלא בג'אנק במשך הזמן, והיקום של DC הלך והפך מורכב יותר ויותר בשנים האחרונות. ובמקביל, הוא נותר די אחיד. במילים אחרות: יש הרבה יותר מדי חוברות שדומות יותר מדי זו לזו. המהלך הזה אמור לשפר את שני הדברים, ובמיוחד להביא מגוון ל-DCU, היקום שבו מתרחשות החוברות, כך שורטיגו לא תהיה החלק היחיד של DC שבו אפשר למצוא דברים מעניינים.

עכשיו, בנוגע לפרטים. אני לא הולך להתעכב על כל חוברת, אבל בהחלט שווה לדבר על כמה מהן גם בשלב מוקדם זה. המספור שאני משתמש בו הוא מהרשימה של ג'ונסטון, כך שתוכלו לראות בקלות על איזה חוברות דילגתי.

1. Justice League. ראוי לציון מכיוון שזה הספר שבו שני היוצרים הבכירים ביותר בחברה משתפים פעולה. לא בהכרח בכירים יצירתית לטעמי, כי אם טכנית. ג'ים לי הוא אחד משני המו"לים וג'ף ג'ונס הוא "Chief Creative Officer". במילים אחרות, אם נשים בצד את כל הצד התאגידי של החברה, מדובר בשניים משלושת האנשים הבכירים בה.

5. Action Comics. שתי מילים: גרנט מוריסון. ארבע מילים: גרנט מוריסון כותב סופרמן. זה עבד טוב מאד מחוץ להמשכיות ב-All Star Superman, ועכשיו מוריסון זוכה להגדיר מחדש את איש הפלדה. ראוי לציון גם מכיוון ש… רבאק, זה אקשן קומיקס, הסדרה הוותיקה ביותר שיש. והיא מאותחלת למספר 1. אני קונה את זה.

12. Batgirl. ברברה גורדון, הבאטגירל המקורית, קמה מכסא הגלגלים וחוזרת לפעולה. זה קצת מרגיז אותי, כי Oracle היתה דמות נהדרת. אבל מי שכתבה את אורקל טוב ביותר היתה גייל סימון, והיא כותבת את הסדרה הזאת. אני מאמין בגייל סימון.

16. Batwing. הבאטמן האפריקאי. הבאטמן השחור הראשון (כמובן, הוא לא *ה*באטמן. ברוס ויין חוזר במסגרת האתחול להיות הבאטמן היחיד, כשדיק גרייסון חוזר להיות נייטווינג). זה מעניין בעיקר ברמת המטה וברמת המבט על התעשייה.

25. Wonder Woman. בריאן אזארלו הוא כותב מצוין, והוא כותב דמויות נשיות מעניינות. ואם קצת מזל, הוא ימחק כל זכר לתקופה המצערת של ג'מ"ס עם הדמות.

36. Hawk And Dove. סימון עשתה דברים מעניינים איתם לאחרונה ב-Birds Of Prey, סדרה שהיא נאלצת לנטוש. אבל כאן הדמויות יהיו בידיים של רוב לייפילד. וזה… זה די מצער.

42. Stormwatch. בשנה שעברה DC ביטלה את Wildstorm, והספר הזה מהווה את הכניסה המשמעותית ביותר של הדמויות מהיקום ההוא ל-DCU. מעניין יהיה לראות את אפולו והמידנייטר, גרסאות הומוסקסואליות של סופרמן ובאטמן, בתוך היקום שבו פועלות הדמויות עליהן הן בוססו. אני מחבב את פול קורנל, ומתכוון לתת לספר הזה צ'אנס.

45. Justice Leage Dark. פיטר מיליגן כותב ערימה של דמויות וורטיגו – וזאטאנה – כגרסת הקסם האפלה של ליגת הצדק. זה יהיה מעולה. או נורא. אחד מאלה.

46. Demon Knights. שוב פול קורנל, והפעם בעבר. דמויות של DC – אלה מהן שכבר היו בחיים אז, בעיקר – בימי הביניים. ראו הסעיף הקודם.

מה אתם חושבים? יש ברשימה – המלאה – חוברות שמסקרנות אתכם? משהו שמרגיז או משמח אתכם? האם אחד משני המהלכים צפוי לגרום לכם לקרוא יותר קומיקס בסתיו?

13 תגובות על ״מחשבות על האתחול של DC Comics״

  1. די סי פשוט רוצים לעכב את מכת המוות לחנויות הקומיקס.
    אני אישית שמח.
    אני אוהב חנויות קומיקס.
    במיוחד את שלי.
    והייתי רוצה שאנשים יקנו חוברות מודפסות עוד הרבה שנים.

    1. גם אני אוהב את החנות שלך. וגם אני אשמח אם אנשים יקנו חוברות מודפסות עוד הרבה שנים. אבל DC רוצים – ובצדק – להגדיל את הקהל. מבין שלל מוצרי המדיה שקשורים לקומיקס – סדרות, סרטים , משחקים, חוברות – לחוברות יש כיום את הקהל הקטן ביותר. בהרבה. השוק הדיגיטלי אמור להגדיל אותו.

      חנויות קומיקס הולכות להיסגר. זה בלתי נמנע. אבל… חנויות שיידעו לשמר את תחושת הקהילה והחוויה יוכלו גם להנות מהשוק המוגדל, אם המו"לים יתנו להן כלים להנות ממנו. זה ידרוש הרבה מאד מחשבה ואנרגיה של אנשים טובים. אבל זה לא בלתי אפשרי.

      1. זה ברור לי שסופם של חנויות קומיקס (וחנויות ספרים) קרוב. ישארו רק יחידי סגולה ובמדינות בהם יש מאסה קריטית של צרכנים נוסטלגיים. אני פשוט אומר מה החשיבה מאחורי הצעד של דיסי. הם מפחדים עדיין מחרם בעלי חנויות קומיקס. המעבר יהיה איטי.

  2. המחירים המופרכים הללו מוזרים בהתחשב בקלות ההשגה הפיראטית של החוברות.

    ובקשר לקשר, חבל מאוד על ברברה. אורקל היא דמות טובה, וחשובה. לא כל בעיה ניתן לפתור רק ע"י אגרופים גדולים יותר.

    ואני מקווה גם שאשת חיל תשמור על המכנסיים שלה. לא שאני מאמין שזה באמת יקרה. אין לי מושג לאילו בעיות גרם ג'מ"ס, אבל החלפת התלבושת המטופשת בהחלט היתה במקום.

  3. Actually? it might get me back in to some of the titles I used to like as a kid (Justice League, Wonder Woman, Hawk & Dove, Green Lantern), that I tried to get back to as an adult , and just couldn't, because the DCU got so massive and complicated sometime between then late 80s/early 90s and now.

  4. יש מצב שזה יגרום לי לקרוא יותר חוברות של DC, אבל בעיקר בגלל שחוץ מ-Vertigo אני לא קורא שם דבר אחד שלהם. גם את Secret Six הפסקתי לקרוא אחרי כל הקרוס-אוברים שלהם.
    ספציפית שמתי עין על וונדר-וומן, לאזארלו יש קרדיט מצויין אצלי מאז 100Bulets, ואני חושב שזו יכולה להיות דמות מאוד מעניינת (למרות שכנראה יותר קשה לכתוב אותה ממה שנדמה לי). הייתי מעדיף כנראה שגייל סימון תקבל את הסידרה הזו, אבל נו, מילא.
    גם Justice Leage Dark יכולה להיות אופציה מצדי (שוב, Vertigo) – מה שמעלה את השאלה שבאמת מציקה לי: במשך השנים היה כלל, שבס"ה נשמר די יפה, שדומיות מDCU לא מופיעות בכותרים של Vertigo ולהיפך. העובדה ש DC הייתה המו"ל של Vertigo, מבחינת הקוראים לא היתה יותר מקוריוז. עשיו נדמה שזה נשבר בגדול, אבל מה זה אומר? האם הדמויות האלו עוברות מVertigo ל-DCU? להופיע במקביל? יש המשכיות? קרוס-אוברים?
    הולך להיות מעניין בפאנל שך DC בקומיק-קון.

    1. באופן כללי, ההחלטה שהוכרזה לפני כמה חודשים היתה שהיקום של וורטיגו חוזר ל-DCU. כמעט במלואו. את שובו של Swamp Thing כבר ראינו. אני חושב – לא בטוח בכלל – ש-HellBlazer ימשיך להתקיים ביקום הכיס שלו, בעוד במקביל קונסטנטין נמצא גם ב-DCU. ליגת הצדק דארק היא במפורש חלק מהDCU.

      זה לא כולל, כמובן, דברים כמו Fables. אבל דמויות שהגיעו מה-DCU, חוזרות לשם.

    1. מהפאנל של וארטיגו בקומיקון עולה שהם לא מתכוונים להפסיק או לשנות משהו בסידרה הרצה של קונסטנטין. אני מניח שזה אומר שיהיו שני קונסטנטינים שונים של וארטידגו ושל DC.

כתיבת תגובה