HOT: להתנתק בלי קנס? לא בלי פקס

תקציר הארועים הקודמים: התנתקנו מ-HOT לאחר ירידת ערוץ הולמרק. הניתוק לא היה נטול סיבוכים, אבל דבר אחד נאמר לי במפורש על ידי אנשי שירות הלקוחות של חברת הכבלים: לא יהיה לי קנס התחייבות כלשהו. אחרי הכל, ההחלטה לאפשר ללקוחות להתנתק לא היתה של הוט. זאת היתה הוראה של מועצת הכבלים והלווין, וניסיון של הוט לעתור לביטול "רוע הגזירה" נדחה על ידי בג"צ.

לכן הופתעתי לגלות בחיוב האשראי הבא שלי סכום של מעל 600 ש"ח מהחברה. זה היה מפתיע במיוחד לאור העובדה שציפיתי לקבל מהם זיכוי – שנדחה כבר חודשים – עקב חיוב כפול בשנה שעברה. אז התקשרתי לשירות הלקוחות, ושם נאמר לי שאכן יש לי זיכוי. הזיכוי הוא הסיבה שהחיוב "קטן" כל כך, מכיוון שיש לי קנס התחייבות.

"אבל התנתקתי בגלל הולמרק", אמרתי. אז המוקדנית הלכה לבדוק, וגילתה שאכן התנתקתי בגלל הולמרק. וזה אכן כתוב בתיקיה שלי. אבל לא שלחתי פקס שבו אמרתי שהתנתקתי בגלל הולמרק. האם ביקשו ממני לשלוח פקס? לא.

אז ביקשתי שיבטלו את החיוב. ובכן, כן, בעיקרון. אבל תוך 40 יום. כלומר, גם אם אני שולח פקס עכשיו, שבוע לפני שהחיוב מתבצע בפועל, החברה לא תבטל אותו. המוקדנית הביעה תקווה כי הזיכוי יקרה "כבר בחודש הבא".

אז כרגע, אני צריך לספוג את הריבית השלילית על חיוב שמעולם לא היה צריך לקרות, בעוד חברת הוט נהנית מהריבית החיובית.

עדכון: קרוב לשנה לאחר הסיפור, הוקם אתר חדש בישראל בשם "נתק", שמספק את צורכי הפקס למי שרוצה להתנתק מהוט. מבורך.

6 תגובות על ״HOT: להתנתק בלי קנס? לא בלי פקס״

  1. הם לא מקליטים את כל השיחות שלהם "לצורך שיפור השירות"?
    זה הזמן להכריח אותם לחפור מהארכיב את ההקלטה ושיוכיחו שאין להם אחות.

    1. הם לא מכחישים שביקשתי להתנתק עקב הולמרק. ממש לא. זה מופיע בתיקיה והכל. הם גם לא טוענים שהם ביקשו ממני לשלוח פקס. אבל ברגע שלא שלחתי את הפקס (כי בלי טכנולוגיית הפקס המתקדמת, חברות בארץ לא מתפקדות), אין זיכוי.

  2. דידי, חבל לך על הזמן.

    לי לקח חצי שנה של כסאח להתנתק מהוט, *אחרי* ששלחתי להם פקס מאיים ושלא משתמע לשתי פנים. גם לי הבטיחו לבטל חיוב תוך חודש, וזה פשוט לא קרה – המשכתי להיות מחוייב. בלי מכתב מאיים מעורך דין, אתה תצא מזה בשן ועין. עם מכתב מעורך דין – בשאיפה רק עם טעם רע.

    נעם

  3. חברים,

    ההתנהלות מול כל החברות האלה (כבלים, טלפונים סלולרים, מנויים לכל מיני עיתונים עקשניים וכו') היא מאוד פשוטה.
    התשלום נעשה אך ורק ע"י הוראת קבע בנקאית ולא ע"י הוראת קבע באמצעות כרטיס אשראי.
    הוראת קבע בנקאית ניתן לבטל ע"י לחיצת כפתור באתר הבנק
    ואילו הוראת קבע בכרטיס אשראי ניתן לבטל רק באישור החברה עבורה קיימת הוראת הקבע – חברות האשראי עושות יד אחת עם בעלי העסקים ולכן קשה הרבה יותר לבטל את הוראות הקבע עמן.

    כל הוראות הקבע שלי – מול הוט, אורנג', מכבי וכו' – אך ורק בנקאיות.
    משמעות הדבר –
    כל פעם שאחת החברות האלה מעצבנות אותי, מקפיצות מחירים, מחייבות משהו לא במקום
    אני בכלל לא מתחיל את כל סאגת המו"ם, וההמתנות האינסופיות בטלפון.
    אני שולח מכתב רשום + אימייל + פקס בו אני מודיע באופן חגיגי, שתוך חמישה ימים אני מבקש התייצבות טכנאים לשם איסוף הממירים מאחר וברצוני להתנתק, ובתום חמשת הימים אני מבטל את הוראת הקבע. תודה ויום טוב.

    וזהו, מהשלב הזה זה הם שרודפים אחרי, ואין להם שום דבר שהם יכולים לעשות נגדי.
    עד שלא יוצר איתי קשר נציג שימור לקוחות, אני לא מדבר עם אף אחד, ועד שהם לא מוכיחים לי בכתב תיקון התנאים, אני לא מחדש את הוראת הקבע.

    מיותר לציין ששום התחברות שהיא לכל אחת מהשירותים אסור שיהיה כרוך בשום התחייבות, הדבר תמיד נתון למו"ם אם אתם קשוחים מספיק.

    בהצלחה,
    אסף.

  4. חשוב לשים לב למה אתם חותמים כאשר הטכנאי מגיע אליכם גם אם הוא יספר לכם שהוא ממהר או כל שקר אחר, גם אם הוא נראה הכי חברמן שבעולם.

כתיבת תגובה