פרויקט ה-52: Captain Atom #1

אטומי

קפטן אטום הוא דמות לא רעה, בסה"כ. השילוב של קצין בצבא עם כוחות שמתקרבים לרמה הגבוהה ביותר הוא שילוב אפקטיבי מאד. הוא יודע לעוף, הוא חזק מאד, הוא יכול לספוג אנרגיה (כמו, נאמר, פצצות), והוא דמות מוצלחת בספרים קבוצתיים, כמו Justice League: Generation Lost של השנה האחרונה.

איך הדמות הזאת עובדת בספר משלה? אני לא יודע. אף פעם לא קראתי ספר על קפטן אטום ההוא, והדמות שמופיעה כאן היא אתחול די מלא. הכוחות שמוצגים כאן נמצאים אי שם בסקאלה בין פיירסטורם לבין דוקטור מנהטן. הוא מעלים את השריון של אויב בכוח המחשבה, לדוגמה. ובהיותו כחול וזוהר יותר מאי פעם, אני לא חושב שהדמיון לדוקטור מנהטן מקרי. צפו תביעה – או תלונות זועמות לתקשורת – מאלן מור עוד מעט, בהנחה שהוא ישמע על השינויים בדמות.

מה עוד? יש לו מין מוהוק מתנופף די ביזארי. והוא עובד עם גרסה של דוקטור מגאלה, מדען שעבד איתו בעבר. והאמנות מעניינת, אם כי מעט ביזארית.

העלילה… אין כל כך עלילה. הוא נלחם בהתחלה, ואז מדבר עם אנשים, ואז יוצא ועושה משהו בסוף. קשה לי לומר מה אני חושב על החוברת הזאת, כי היא לא הרגישה לי מאד קוהרנטית. אני חושב שהיא שאפתנית. מנסים לעשות כאן משהו מעניין. אבל אני לא חושב שהביצוע מאד מוצלח בשלב זה. אולי ניתן לה צ'אנס לחוברת נוספת.

7 תגובות על ״פרויקט ה-52: Captain Atom #1״

  1. אני נבוך להזכיר לך שוואצ'מן התחיל כפיץ' של אלן מור לגירסאת reboot של גיבורי צ'רלטון (Blue Beetle, Captain Atom, the Question וכיו"ב), נכון? ושכמו שגירסאות מאוחרות יותר של The Question ספגו השראה מרורשארך (למשל בסדרה המצויירת המעולה של ליגת הצדק), כך טבעי לצפות שטיפולים מודרניים בקפטן אטום יתייחסו אל ד"ר מנהטן.

    הסדרה הקודמת של קפטן אטום, עם הצייר שיצר את פיירסטורם וקרי בייטס הותיק ככותב, אי-שם בניינטיז, היתה דווקא מעניינת למדי – הקונספט היה שאטום קפץ בזמן משנות השישים להווה, אבל הצבא בורא לו היסטוריה בדיונית כגיבור-על חשאי – דרך להכניס את ההיסטוריה הקודמת שלו לסיפור (וכן, גם זה טריק שמור כבר השתמש בו, בסדרה הגנוזה הטובה בעולם).

      1. נדמה לי שעם ווצ'מן (ואולי יצירות עצמאיות-למחצה אחרות של מור אצל DC), יש איזה חוזה פסיכי שאומר שהזכויות להחליט מה לעשות עם היצירה חוזרות למור ושותפיו ברגע ש-DC מפסיקים להוציא עוד מהדורות. הרווח של הקוראים הוא שכבר יותר מ-20 שנה שהיצירות של מור זמינות תמיד במהדורות חדשות. ההפסד הוא של מור, שתקוע עם חוזה שאינו לרוחו.

כתיבת תגובה