הוכרזו המועמדים להוגו לשנת 2010!

את הרשימה המלאה תוכלו לקרוא כאן, אבל הנה הקטגוריות שסביר יחסית שנתקלתם במועמדים להן, פלוס קצת מחשבות שלי:

הספר הטוב ביותר:

Blackout/All Clear מאת קוני ויליס

Cryoburn מאת לויס מקמאסטר בוז'ולד

The Dervish House מאת איאן מקדונלד

Feed מאת מירה גרנט

The Hundred Thousand Kingdoms מאת נ"ק ג'מיסין

לא קראתי אף אחד מהספרים האלה. אני חש קצת לא מחובר לצייטגייסט של מצביעי ההוגו. וזה מוזר, כי קצב הקריאה שלי גובר בהדרגה. אי המועמדות של Kraken קצת מפתיעה. המועמדויות של קוני ויליס ולויס בוז'ולד – חביבות מצביעי ההוגו מזה שנים – לא מפתיעה כלל. ההיעדר המוחלט של ספרי נוער קצת מפתיע אותי. 2010 היתה (עוד) שנה חזקה לספרי נוער. מצד שני, גם בשנה שעברה לא היו, וגם היא היתה שנה חזקה.

הסיפור הגרפי הטוב ביותר:

Fables: Witches מאת ביל וילינגהאם ומרק באקינגהם

Girl Genius, Volume 10: Agatha Heterodyne and the Guardian Muse מאת פיל וקאג'ה פוגליו

Grandville Mon Amour מאת בריאן טאלבוט

Schlock Mercenary: Massively Parallel מאת הווארד טיילר

The Unwritten, Volume 2: Inside Man מאת מייק קארי ופיטר גרוס

כמובן ש-Unwritten הוא המועמד שלי. נחמד לראות שני קומיקסי רשת ברשימה.

הפרזנטציה הדרמטית הארוכה הטובה ביותר (כלומר, בדרך כלל, סרט)

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1

How to Train Your Dragon

Inception

Scott Pilgrim vs. the World

Toy Story 3

אין לי מושג מה "הדרקון הראשון שלי" עושה ברשימה הזאת. כלומר, אני יודע שיש אנשים שמאד אוהבים אותו, והוא סרט נחמד, אבל לא ברור לי מה הוא עושה ברשימה עם האחרים. ההארי פוטר הוא חצי סרט. חצי טוב של סרט, ועדיין. ומשלושת המעולים האחרים, אני בעד Inception.

הפרזנטציה הדרמטית הקצרה הטובה ביותר (כלומר, בדרך כלל, פרק מסדרה)

Doctor Who: A Christmas Carol

Doctor Who: The Pandorica Opens/The Big Bang

Doctor Who: Vincent and the Doctor

Fuck Me, Ray Bradbury

The Lost Thing

אז יש לנו כאן שלושה פרקי דוקטור, סרט קצר זוכה אוסקר… ושיר יוטיוב מצחיק של בחורה שרוצה לשכב עם ריי בראדבורי. אני… לא בטוח מה אני רוצה לומר על זה. חוצמזה שאם הייתי מצביע, הייתי מצביע לפינאלה של הדוקטור.

חוצמזה, הביוגרפיה המקיפה של היינליין מועמדת ובטח תזכה (וכנראה בצדק). ולו אנדרס וג'ון פיקאסיו, שניים מהאנשים הראשונים שהתחברתי אליהם בוורלדקון של 2006 בגלאזגו, מועמדים בקטגוריות העורך והאמן הגרפי, בהתאמה. ובצדק. ורנדל "XKCD" מונרו מועמד בקטגוריית האמן החובב מה שנראה לי טיפה מגוחך, מצד אחד כי יש מצב שקוראים את XKCD יותר אנשים מאשר את כל הספרים שקוראים את הספרים והמגזינים שהמועמדים בקטגוריות המקצועיות מועמדים אליהם, ומצד שני כי הוא מצייר אנשי מקל.

ועוד הערה: כל הקישורים לספרים המועמדים הם קישורי אמזון בתוכנית השותפים, מה שאומר שאם תקנו אותם, אני אקבל קצת כסף. אם אתם רוצים להימנע מכך, הרי שגוגל, ויקיפדיה והעמוד הראשי של אמזון עומדים לרשותכם.

8 תגובות על ״הוכרזו המועמדים להוגו לשנת 2010!״

  1. וכמובן שגם השנה יש לגרף מועמדות בקטגוריית הספר הטוב ביותר: שני ספריה של קוני וויליס (המועמדים, ובצדק, כספר אחד) יתורגמו ויצאו בגרף בעתיד הקרוב. יותר שנת 2012 קרוב, אבל קרוב.

  2. אני מרגיש מבויש מאוד. אני לא מכיר כמעט כלום.
    לא נורא, גם הם לא מכירים אותי, אז הא… רגע… לא משנה.

    באמת פרק הסיום של הדוקטור ולא וינסנט והדוקטור? אני די חלוק עם עצמי אבל באופן מיידי האינסטינקט שלי היה וינסנט.

  3. בנוגע לפרזנטציה הקצרה: אני עומד להצביע עבור סרטו של שון טאן. עם כל הכבוד לפרקי הדוקטור, זה הסרט עם החזון היחודי וחש לי ענין לקדם פרוייקטים עצמאיים מסוג זה. חוץ מזה שבעיני הוא עוצר נשימה.

כתיבת תגובה